Endeligt er det blevet os muligt, at trække vejret igen !

2019 var et vanvittigt år for os i Ringe. Vi startede året med at at flytte fra vores forhenværende lokaler, som nu lå fuldstændig i ruiner, og ind i tilstødende lokaler, som først skulle tømmes, før de kunne anvendes til opbygning af brandbiler og opbevaring af materialer og udstyr. Ligeledes var vi udfordret af at vi ikke havde nogen strømforsyning, idet vores hovedkabel var blevet beskadiget under slukningen af branden. Endeligt måtte vi hurtigst muligt ud og anskaffe os nyt værktøj og nye maskiner, så vi havde en chance for at fortsætte vores drift på et rimeligt niveau. 

Vores mulighed for overhovedet at fortsætte virksomhedens drift lå i en periode naturligt nok i hænderne på forsikringsselskabet, banken, og ikke mindst de mange kunder og leverandører, som nu ville skulle acceptere at vi ikke kunne opretholde nosmal drift i en længere periode, og muligvis ville få svært ved at leve op til alle de forventninger og forpligtigelser, som de retteligt måtte have til os. Igennem hele 2019 har vi mødt særdeles meget forståelse og velvilje fra stort set alle interessenter. Dette sætter vi utroligt meget pris på, og kan nu, 13 måneder efter branden, konstatere at vi ikke bare er kommet tilbage på normalt niveau, men faktisk har formået at bringe virksomheden et helt nyt sted hen.

Skæbnen ville det sådan, at vi allerede i foråret 2018 havde besluttet os for at modernisere og udvikle virksomheden i et omfang, som ville kræve at vi skulle flytte til større lokaler. Efter en længere proces, hvor i alt 13 forskellige scenarier var i spil, havde vi valgt at flytte ind i vores tilstødende lokaler, som på værkstedssiden ville være op til 975m2, fremfor de hidtidige 225m2. Ligeledes ville faciliteterne for vore medarbejdere, i forhold til kontorer, baderum og kantine, blive væsentligt forbedrede. Vi har desuden lagt vægt på at kunne tilbyde vore kunder en bedre oplevelse i forbindelse med identifikation af reservedele, hurtig og præcis ekspedition af varer, gennegående afprøvning og test af pumper og skumudstyr samt et stort og behageligt showroom, hvor byggemøder o.l. kan foretages, enten via Skype/Facetime eller ved dagsbesøg.   

Vi havde derfor, den tragiske dag i december 2018, allerede en flyvefærdig plan liggende i skuffen, som  princippet skulle udfoldes i sommeren 2019, men som indenfor få timer blev meget, meget aktuel. Formålet med planen var og er, over en bred kam, at "øge kvaliteten i alt det vi gør". Ligeledes var det væsentligt for vores virksomhed at sikre en bedre mulighed for vækst, således at vi istedet for den tidligere ejerledede struktur, ville give plads til en række funktionsbaserede medarbejdere, således at områder som Økonomi, Projektstyring og Indkøb, Produktionsplanlægning samt Salg- og Kundepleje ville få netop dét fokus og kvalitetsløft, som vi mente det trængte til, for at vi kunne gøre sig gældende de næste mange år frem.

Ligeledes ville det, udover bedre håndtering af kernefunktionerne, frigive tid og ressourcer til vigtige begreber som Forretningsudvikling, Produktforberedelse samt Personalepleje og -Udvikling. Alle sammen områder, som kræver en særlig ro, for at kunne udfolde sig på bedste vis.

Efter et år 2019, hvor vi udover at genopbygge forretningen, samt påbegyndte implementere vores forretningsudviklingsplan, så præsterede vi rent faktisk at komme i mål med afleveringen af rekordmange 46 brandkøretøjer. Særligt var disse til Hovedstadens Beredskab, Østjyllands Brandvæsen, samt en samlet gruppe af kunder til nye Rosenbauer drejestiger. Dette kunne alene lykkedes fordi vi havde muligheden for at fastholde kernemedarbejdere, samt tiltrække nye og kvalificerede medarbejdere, som stort set fra første dag hjalp os mod vores mål.

Vi havde tidligere behov for at leje os ind flere steder i Ringe by, for at få plads til alle vores køretøjer og varelager. Vi har nu samlet det hele under stort set ét tag. Undtagelsen herfor er naturligvis, at vi fik mulighed for at etablere et 300m2 serviceværksted i Langå. Det har hele tiden være en del af planen, at vi skulle kunne komme væsentligt tættere på vores servicekunder, og dette har vi nu påbegyndt ved dette første skridt i Jylland.

Denne investering i Service passer rigtigt godt overens med vores forøgede samarbejde med Rosenbauer International AG, hvor vi netop er blever certificeret som Rosenbauer Premium Service Partner. I den forbindelse har vi oprettet et "Rosenbauer Northern European Community", som indbefatter alle Rosenbauer partnere i Norge, Sverige, Finland, Storbritannien, Holland og Belgien. Dette netværk af ligesindede giver os muligheden for at få både inspiration og assistance fra ligesindede virksomheder, samt udvider vort netværk af handelspartnere indenfor såvels nyt og brugt udstyr, samt service og reservedele.

Endeligt har vi nu fået muligheden for at leje den resterende del af bygningen ud til firmaet Jepsen 3M Solfilm. De laver stort sel alle stafferinger på vores brandkøretøjer, så nu har vi også dette i umiddelbar nærhed. 

I skrivende stund er vi nu i alt 9 faste medarbejdere. Dertil kommer de mange uundværlige deltidsmedarbejdere, som vi engagerer fra tid til anden for at få løst konkrete opgaver. Vi håber og tror på at vores rejse kun lige er begyndt, og derfor er vi glade for at kunne invitere alle kunder, leverendører og øvrige interessenter indenfor i vore nye lokaler. Det skal til enhver tid glæde os at få besøg, og vi har altid kaffe på kanden til en snak om det der var, og det der kommer.


Kurv

Ingen varer

0,00 DKK Fragt
0,00 DKK Moms
0,00 DKK Samlet

Priserne er inkl. moms

Kurv Kasse

Kategorier

Nyhedsbrev

Kontakt os

Service hotline 07.00-16.00

Telefon:+45 2230 0631

Kontakt vores hotline